Nog even gauw een verslagje typen voor kerst :) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annerieke Doornbos - WaarBenJij.nu Nog even gauw een verslagje typen voor kerst :) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Annerieke Doornbos - WaarBenJij.nu

Nog even gauw een verslagje typen voor kerst :)

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annerieke

22 December 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoooi dutchies :)

Hoe gaat het daar in dat koude kikkerlandje? Al sneeuw gehad en nu fysiek en mentaal aan het voorbereiden op het kerstdiner denk ik.

Nou ik zal jullie weer even bijpraten over de afgelopen weken, het is al weer even geleden en ik weet haast niet meer waar ik moet beginnen. Ik weet dat ik geeindigd ben in Koh Tao. De dag erna ben ik naar Koh Phangan vertrokken, waar de beroemde en beruchte fullmoonparty plaats vindt. De fullmoon was de 28e van November en is elke maand, wanneer het volle maan is. Elke maand wordt daar naar toe geleefd en ik heb het geweten! De 25e kwam ik aan op het eiland en hoe toevallig kwam ik daar de spaanse buren van Koh Tao tegen en als het geen toeval is we sliepen in hetzelfde hostel, nog meer toeval we sliepen in dezelfde dorm. Dikke prima! Dus daar 4 dagen mee geweest, het begon met de poolparty, de dag daarna een feest op het strand, de dag daarna de jungleparty en daarna verder op het strand en de laatste avond de FULLMOON! Niet normaal wat voor gekkenhuis dat is. Het hele strand vol mensen met fluoriserende verf op hun lijf en felle kleren, hoedjes, alles! Overal muziek, buckets, dronken mensen, feestende mensen, niet uit te leggen.. Maar mijn feeststemming ging een beetje over nadat we van een glijbaan waren geweest waar ik een tweede keer van af wilde. Dus ik stond bovenaan weer met smart te wachten, maar we mochten niet meer want er was iemand niet van de glijbaan gegaan maar er naast gevallen, 5 meter hoog. Ik keek naar beneden en ik zag een plas bloed, IEL! Toen was het feest wel even over, verder geen idee hoe het met die persoon is afgelopen. Helaas was het tijdens deze dagen op Koh Phangan wel erg regenachtig, verder niets van het eiland gezien dan de feesten. Dat was wel jammer, maar goed voor me huid om even geen zon te zien ;)

De dag na de fullmoon met een slaapboot naar het vaste land gegaan om door te reizen naar Maleisie voor een flinke detox. Na bijna 24uur reizen kwam ik, samen met een nederlands stel dat ik op de boot had leren kennen, aan in Langkawi. Wat bleek nou, was het een taxfree eiland, dus biertjes waren daar 50 cent. CRAP, verkeerde eiland uitgekozen om te detoxen. Ik was allang blij dat ik weer zon zag, dus lekker op het strand gerelaxed met de nederlanders. Nog naar een Underwaterworld geweest daar, fantastische vissen gezien en een pauw die achter me aan zat. Enge beesten! De laatste avond met een groep van 8 naar een klein eiland gegaan met de boot en daar ons tentje op het strand neergezet, de zonsondergang bekeken, biertjes bij het kampvuur gedronken een vuurshow gezien, gebbqed, heeel relaxed allemaal. Ze noemen het het monkey island, maar ik heb geen monkey gezien ;)

De volgende dag ben ik naar Kuala Lumpur gevlogen om daar mijn vrienden Nikkie en Wietze voor 1 nacht en 1 dag te ontmoeten. Heel toevallig was dat op 5 dec dus we hadden gedichten voor elkaar geschreven en kleine kadootjes mee genomen. (nog bedankt voor de "woodendick" ik ben een held met dat ding). De volgende dag met zn 3en de stad ingegaan, shoppingmall rondgewandeld, de twintowers bekeken en ouderwets geouwehoerd, heerlijk! Na het afscheid heb ik maar een drankje gedaan in de reggaebar die pal onder mijn guesthouse was. Daar stonden opeens 8 maleisische mannen om me heen, die me eten en drinken gaven en tips voor maleisie, toppers! De dag erna sightseeing gedaan en in de KL tower geweest.

Hierna ben ik vertrokken naar Cameron Highlands, in de bergen. Hier schijnen veel nederlanders te komen in de bouwvak dus er was gewoon een nederlands restaurant hier, schrok me rot toen ik op de menukaart "rijsttafel voor 2" zag staan. Helaas was ik maar alleen en heb ik hier niet gegeten, ben al een echte local aan het worden :) Hier een jungletrekking gedaan met een grappige gids die veel leuke dingen wist te vertellen. Het enige wat je hier kon doen was hiken / wandelen, niet echt mijn ding dus hier gauw weer weg gegaan.

Op naar Penang, waar ik me nederlandse matties van Langkawi weer trof. Zij hadden nog vrienden gemaakt met 2 duitsers en een Amerikaan dus we hadden een gezellig groepje bij elkaar. Hier mee op het strand gelegen, beach volleybal gespeeld tegen de locals en gezellige avonden gehad. Vooral heel lui geweest. Na Penang en georgetown terug voor 1 nacht KL en daarna door naar Singapore, waar ik onwijs veel zin in had.

Het begon al bij de bus, die ging niet in 1 keer naar Singapore, dus ik moest overstappen en blablabla. Prima! Daar sprak een vent me aan die ik niet verstond, maar ik dacht hophop wegwezen hier, stap ik de bus in, opzoek naar mijn plaats en naast wie mag ik zitten... JAAA HOOR die irritante vent. Hij weer hele tijd tegen me praten, ik hem verteld dat ik me boek uit wil lezen, vraagt ie opeens me facebook. Pfff, die heeft duidelijk geen signalen op gevangen, heb maar een andere naam gegeven :) Toen de grens over wat weer voor problemen zorgde, duurde onwijs lang en ik had zo'n trek. Eindelijk om 9u savonds in Singapore aangekomen, waar ik dan de bus uit werd gegooid, zoek het maar uit. Ik een stel aangesproken, 2 toppers die me naar een guesthouse hebben gebracht. De avond daar doorgebracht met canadezen, 1 amerikaan en een engelsman die daar werkten, erg gezellig gehad. De volgende dag wat rondgelopen, vooral onwijs veel shoppingmalls gezien, ik dacht ik loop even door naar de bekende gebouwen maar dat bleek toch wel erg ver te zijn. Dus terug gekeerd naar het hostel maar daar sprak een man mij op straat aan of ik single was, ik heb nog nooit zo hard NOOO geschreeuwd. Pff wat was ik bang. Om een lang verhaal kort te maken singapore was niet mijn ding, denk dat het een mooie stad is maar niet alleen, dus ik ben terug gegaan naar maleisie.

Melaka om precies te zijn, een stad met een nederlandse geschiedenis. Ik was nog geen 10 minuten in me hostel of er liep al een rat langs de tv. Oke, gezellig! Hier wel een gezellige tijd gehad, gezellig stadje met onwijs lekker eten. Vandaag terug gekeerd naar Kuala Lumpur waar ik mijn kerstdagen zal vieren, het is een supergroot guesthouse met een bioscoop erin en een rooftop bar die ik zo eens zal bekijken, ik zal me hier wel vermaken.

En dan de rest van de tijd, nou ik zal het verklappen.. Ik zou eigenlijk 12 feb 2013 terug keren naar Amsterdam. Maar omdat ik bijna alles wel gezien heb wat ik wil zien, ik een geweldige tijd heb maar ook wel weer toe ben aan mijn vertrouwde dingen om me heen heb ik mijn ticket omgeboekt naar 17 januari 2013. Begrijp me niet verkeerd, ik heb de tijd van me leven maar 12 weken reizen is genoeg voor mij! Dus ik ga nu nog 3,5 week genieten, na KL naar Thailand de eilanden aan de west kant (Koh Lanta en Koh Phi Phi) daarna nog een dikke week bali om te surfen en te chillen en dan naar huis :)

Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en alvast een fantastisch nieuwjaar! En zie ik jullie in het nieuwe jaar en zal ik nog 1 verslag typen van de komende 3,5 week.

Liefs, Ann

  • 22 December 2012 - 17:02

    Ellll:

    Riekkie, wat klinkt het weer heerlijk (afgezien van het glijbaanavontuur, de nare mensen in Singapore & de non-hygiënische hostels). Zon & drankjes doen je vast goed & ik zag op je foto,s dat je huid ook al voldoende is bijgebruind ;) & ik sliep in Maleisië ook boven de reggeabar... Miss t zelfde hostel :):) &chill dat je eerder naar huis komt! Al ga ik onze tradities op tweede kerstdag natuurlijk wel missen! Tot gauw tijger x

  • 22 December 2012 - 18:14

    Vera:

    Riek! Leuk om weer eens te lezen hoe je het hebt daar. Je beleeft nogal wat, maar het grootste deel klinkt erg goed :) Geniet er nog van daar de laatste paar weken! Liefs uit een hele natte en grijze polder!

  • 22 December 2012 - 20:22

    Marnella :

    Hi schat,
    wat een super gaaf verhaal weer. En ik ben blij dat je het mooi hebt en daarom de mogelijkheid ziet om eerder naar huis te komen ;)
    tot heel snel. Geniet van de kerst en alvast een goed uiteinde.
    hele dikke kus.

  • 22 December 2012 - 21:59

    Aly En Mini:

    Lieve Annerieke,
    wat beleef en zie je toch weer veel en dan de goeie berichten!! Fijn dat je het goed hebt! Geniet nog lekker van de laatste weken. Ook hele fijne Kerstdagen en een prachtig oud en nieuw!!!!

  • 23 December 2012 - 13:47

    Stannie:

    Heerlijk lieve An... en knappe beslissing!
    Kunnen wij je lekker weer eerder zien en knuffelen!! xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 December 2012 - 13:51

    Wouter:

    Heey buuf!!
    Leuk je verhaal te lezen! haha volgensmij ga jij duidelijk niet thuis komen met een leuke Aziaat! En zijn er al dozen onderweg naar NL met kleren uit de shoppings centra's die niet meer in je backpack passen? Leuk dat je al op veel plaatsen geweest bent en niet blijft hangen in een stadje!
    Veel plezier nog komende weken!! xx

  • 06 Januari 2013 - 12:58

    Mir:

    Chicaaa, jij ook fijne kerst en happy new year!!! Loop even achter de feiten aan.. :)
    Aan de foto's gezien heb je gefeest voor een half jaar dus tijd om thuis te komen!!! Heel veel plezier nog deze 2 weken. Tot snel, xxx =D

  • 10 Januari 2013 - 20:10

    Ingelien:

    Hoi hoi, nog de beste wensen voor 2013! Ben benieuwd hoe je daar de feestdagen hebt doorgebracht. Leuk te lezen hoe relaxed je vakantie loopt tot nu toe, en groot gelijk hoor, dat je terugkomt. Je voelt wel wanneer het genoeg geweest is, langer blijven is dan toch niet leuk meer. Nog veel plezier die laatste week en goede reis terug! Groetnis!

  • 11 Januari 2013 - 15:08

    Marcella De Roos:

    Hey Annerieke,
    Lees ik dat je 17 januari al weer terug komt.....dat is al volgende week! Meid geniet nog van het fijne weer en de tijd dat je daar bent, het weer hier is nl. pet! Leuk jouw verhalen te lezen en een goede reis terug naar Nederland.
    Marcella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Annerieke

Actief sinds 14 Okt. 2012
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 12498

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 12 Februari 2013

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: