Laatste verslaggie, laatste daggie! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Annerieke Doornbos - WaarBenJij.nu Laatste verslaggie, laatste daggie! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Annerieke Doornbos - WaarBenJij.nu

Laatste verslaggie, laatste daggie!

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annerieke

15 Januari 2013 | Indonesië, Kuta

Sawedie Kah (=hallo in thais) toppers!

Zoals mijn titel luidt: mijn laatste verslag en mijn laatste dag in Bali. De tijd is gevlogen de laatste weken. Ik zal jullie op de hoogte brengen van mijn laatste 3,5 week.

Ik was gebleven bij kerst, oftewel kerstavond. Ik zat in dat mooie/luxe hostel waar ze een heus kerstdiner hadden en een feest op het dak van het hostel. Eerst maar turkey en lamb gegeten in me 'gala' kostuum (lees: korte broek). Daarna naar het dak waar we uitzicht hadden op de verlichte KL tower en de Twin Towers. Er was een DJ op het dak, gezellige mensen en om 12uur werd er vuurwerk afgeschoten en ging iedereen elkaar Merry Christmas wensen haha. Dat was beetje raar, leek wel oud en nieuw. Gezellig feestje was dat. De volgende dag voelde ik me alleen niet zo fit, ik dacht eerst dat dat kwam van de avond daarvoor, maar ik bleek toch iets onder de leden te hebben of verkeerd te hebben gegeten. Ik heb een topkerst gehad dus ;) Ziek geweest in een kamer met 16 personen en een gedeeld toilet en 2 kilo afgevallen ipv aangekomen van het lekkere eten.

Afijn, toen ik weer beter was de 28e van december heb ik de bus vanuit Kuala Lumpur naar Thailand gepakt. Ik dacht in 1 dag naar Koh Lanta (een eiland in zuid thailand) te kunnen reizen, viel vies tegen. Dus ik moest ergens overnachten, samen met 3 Uruguaneze meiden geslapen in een raar/vies hotelletje, maar was maar voor 1 nacht. Volgende dag weer vertrokken met de bus, ze zeiden dat ik om 2u aan zou komen op het eiland, dus dat had ik me nederlandse vrienden daar gemeld. Ik kwam pas 6u savonds aan, ach ook dat went typisch Thais dit. Daar hebben we een paar dagen regen gehad dus kon ik mooi het hardlopen weer beetje oppakken, want in die hitte is dat niet te doen. Gelukkig scheen met Oud en Nieuw de zon weer, wat wel een rare ervaring was om het zo te vieren. Ik had echt totaal niet het gevoel dat het oudjaarsdag was, stiekem miste ik de oliebollen wel! We hebben s avonds lekker gegeten op het strand, waar het vol was met toeristen. En om 12u was er veel en mooi vuurwerk te zien over zee en veel wensballonnen werden opgelaten, zelf ook gedaan ik wacht met smart tot ze vervuld worden :) Daarna een kroegje opgezocht waar we nog een gezellige avond hebben gehad. De volgende dagen veel op het strand gelegen, gerelaxed en geouwhoerd met me nederlandse vrienden.

5 januari ben ik weer vertrokken naar Hat Yai waar mijn vliegtuig de 6e zou vertrekken. De 6e dus gevlogen via Kuala Lumpur naar Denpasar, Bali. Hier kwam ik s avonds aan en werd ik in de regen naar het hostel gebracht. De volgende dag wat dorpjes verkend met de scooter. Maar het was superdruk en iedereen zat te toeteren, ik werd er bijna gestresst van, dus weer omgekeerd en een spa ingedoken. Toen ik weer buitenkwam stormde het gewoon, dat had ik niet verwacht in Bali. De dag erna heb ik een surfles gehad, supergaaf om te doen, ook vermoeiend, na 2uur was ik bekaf maar ik heb paar keer kunnen staan op me board. Dat geeft echt een kick! :) De dag zou ik op de scooter naar Ubud een plaatsje ten noorden van Canggu waar ik de eerste nachten verbleef. Ik was onderweg op me scooter het was ongeveer een uur naar Ubud maar het waaide zo hard, er waren bomen omgevallen op de weg en ik zou een paar keer worden aangehouden door de politie hadden ze me verteld. Omdat buitenlanders hier een internationaal rijbewijs moeten hebben en die heb ik niet, dus zou ik paar keer worden aangehouden en moeten betalen. Daar had ik helemaal geen zin in dus heb ik de taxi genomen. Daar sliep ik in een familiehuis het is een beetje lastig uit te leggen. Maar elke familie (opa, oma, kinderen, kleinkinderen, ooms, tantes, neven, nichten) die hebben daar een grote tuin met een aantal huizen / slaapplaatsen en daar hebben sommige families dus een paar slaapkamers/bungalows over of bijgebouwd en die verhuren ze dan aan gasten. Wat bijzonder was is dat de mannen en vrouwen apart van elkaar zitten en eten. De volgende dag heb ik hier een mountainbiketrip gedaan, het duurde 2 uur. Dat was 1,5uur de berg opklimmen tussen de rijstvelden door, prachtig om te zien en bloedje heet. En 30minuten de berg af crossen ik denk dat ik 2 keer heb moeten trappen naar beneden. Maar de op berg was echt de moeite waard daar heb ik de rijstterassen gezien zoals je ze kent vanuit de vakantieboekjes, fantastisch! Die middag had ik ook nog een kookles op het programma staan, ik had een priveles omdat het niet zo toeristisch is hier momenteel. Dus veel geleerd, lieve mensen waren het en super lekker gegeten.

De dag erna weer vertrokken richting het zuiden van bali naar het strand. Hier lekker gezont en op zoek geweest naar souvenirs. En zondag de 13e is mijn droom uitgekomen, ik heb met dolfijnen gezwommen, zo gaaf! Met ze gezwommen, geknuffeld, gedanst, ik kreeg een massage op mijn rug en onder me voeten en als laatste een kusje, hele lieve dieren en een supervette ervaring. De laatste dagen staan in het teken van zonnen en relaxen want in Nederland zal mijn tint er gauw af zijn ben ik bang!

Ik heb onwijs van Bali genoten, het is supermooi hier. De sfeer, de stijl, heel relaxed! De mensen zijn super aardig, alleen hier in Kuta (erg toeristische plek) zijn ze irritant en vragen ze je in elke winkel naar binnen. Maar dat neem ik voor lief, ik kom hier zeker nog een keer terug en ik vind het een echte aanrader! Al met al heb ik sowieso van de afgelopen 12 weken genoten, zoveel leuke, lieve, gekke mensen ontmoet en zoveel meegemaakt, gezien en gedaan! Ik vond het een te gekke tijd en vind het reizen ook een aanrader voor iedereen!

Het einde is in zicht; voor mij vannacht, voor jullie 11u s avonds vlieg ik naar Singapore. Van daaruit naar Bangkok en daar heb ik een lange wachttijd. Dan van Bangkok op naar Cairo en dan hoop ik donderdag om 14u aan te komen op schiphol :) Een lange reis voor de boeg maar ik heb er zin in, zin in om weer naar huis te gaan. Iedereen te zien, een knuffel te geven, een wijntje te drinken en om te schaatsen, IT GIET OAN heb ik gehoord!

Thanks voor al jullie lieve, leuke berichtjes en reacties vind en vond ik echt heel leuk! I'm coming home.... Tot gauw in ons koude kikkerlandje!


Xxx Ann

PS. zal proberen wat foto's toe te voegen van de afgelopen weken.

  • 15 Januari 2013 - 06:11

    Michiel :

    Nice Riekie!! Te gek dat je zo geboren hebt! Ik herken me al in een aantal
    dingen die je schrijft! :) goede reis! Xx

  • 15 Januari 2013 - 06:26

    Michiel :

    *genoten

  • 15 Januari 2013 - 06:26

    Michiel :

    *genoten

  • 15 Januari 2013 - 09:12

    Nicole:

    Hahaha it giet oan.. held!!
    Schatje goede terug reis!!

  • 15 Januari 2013 - 09:58

    Berber:

    Hee Annerieke! Wat een toffe dingen heb je weer gedaan en beleefd! Ik wens je alvast een heel goede reis Liefs

  • 15 Januari 2013 - 13:12

    Stannie:

    Goede reis lieve Riek!

  • 15 Januari 2013 - 22:43

    Leonie H:

    Heee meid! Mooie verhalen heb je :D Super dat je zo hebt genoten! Fijne reis terug en ik verwacht je snel langs de zijkant van SC Creil ;) xx

  • 16 Januari 2013 - 04:02

    Yv:

    Trots op jou topper!! Hele goede reis..... <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Annerieke

Actief sinds 14 Okt. 2012
Verslag gelezen: 3186
Totaal aantal bezoekers 12521

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 12 Februari 2013

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

14 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: